Myśląc o założeniu strony internetowej swojej firmy pewnie natrafiłeś/natrafiłaś na pojęcie CMS. CMS to nic innego jak system zarządzania treścią na stronie, tak zwany silnik strony przez który będzie można w przyszłości wprowadzać zmiany w witrynie czy prowadzić sklep.
Internet roi się od dyskusji na temat czy lepiej wybrać rozwiązanie open source (gotowy CMS), czy zaufać firmie i stworzyć stronę na czymś autorskim. My tworząc strony już do 8 lat, znamy odpowiedź na te spory. W 99% przypadków dla strony internetowej małej lub średniej firmy czy też sklepu wybierz gotowe rozwiązanie!
Pewnie w internecie znajdziecie wpisy na temat, że skrypty Open Source są podatne na ataki i dziurawe, może i są, jeśli nie są aktualne. Jednak aktualizowane są bardzo często i każda dziura zostaje za chwilkę załatana. Wręcz przeciwnie sprawa się ma z autorskimi rozwiązaniami, gdzie ich twórcy po prostu nie nadążają za zmianami w wirtualnym świecie.
Druga sprawa jest taka, że gotowe CMSy jak joomla czy wordpress posiadają tysiące wtyczek i dodatków dzięki, którym można tanim kosztem rozbudować swoją stronę internetową. Praca na takim skrypcie jest po prostu szybsza i praktyczniejsza.
Kolejna rzecz to wsparcie techniczne i baza wiedzy o danym systemie. W gotowym CMSie kiedy natrafimy na problem, wystarczy kilka chwil i google wyrzuci nam odpowiedź na pytania, które nas nurtują. W przypadku rozwiązań autorskich jesteśmy skazania na pomoc osób trzecich, twórców systemu.
Tak więc wybór jest jeden! Typowa strona firmowa = CMS Open Source
Z jakich systemów korzysta się w SelectStar.
W naszej agencji, żadnych CMSów się nie boimy 🙂 W przypadku firmowych stron internetowych, z większą bądź mniejszą funkcjonalnością wykorzystujemy najczęściej:
- WordPress
- Joomla
Do obu tych CMSów w ramach potrzeb piszemy własne dodatki, dzięki czemu wyciągamy z nich 150% mocy 🙂
W przypadku sklepów internetowych stawiamy na:
- PrestaShop
- Shoper
- rzadziej: VirtueMart, WooCoomerce, Magento.
Bardziej złożone serwisy, tworzymy w oparciu o framework: Laravel.
Faktycznie niszowe CMSy przestały się opłacać głównie ze względu na ataki, ale również ze względu na wygodę. W takim WP, co zresztą zostało uwzględnione w artykule, mamy możliwość zainstalowania gigantycznej ilości dodatków, co na mniej popularnych CMSach nie jest możliwe. Na takich niszach nawet nie ma odpowiednio liczebnej społeczności, w tym koderów/programistów, którzy by się tego podjęli.
Nie mniej w bardzo dużych przedsięwzięciach własny dedykowany CMS moim zdaniem jest wręcz wskazany.