Wybrałeś wykonawcę sklepu internetowego i co dalej?

 

Wybrałeś wykonawcę sklepu internetowego i co dalej?

6 kroków jakie musisz zrobić, aby stać się właścicielem sklepu.

 

1. Informacje o produktach.

Każdy produkt w sklepie powinien zostać opisany tak, aby klient nie miał żadnych wątpliwości dodając go do koszyka. Warto zatem zadbać by strona konkretnego produktu zawierała:

  • opis produktu, pamiętaj aby opis nie był jednozdaniowy, z drugiej strony nie warto tworzyć zbyt długich treści, nie bój się używać nagłówków, pogrubień, zamiast długich zdań staraj się używań wypunktowań,
  • parametry produktu w formie „Nazwa parametru: jego wartość”, klient szybko może zapoznać się ze specyfikacją produktu,
  • zdjęcie, uwaga dobre zdjęcie to połowa sukcesu, zadbaj by było ono profesjonalne, czytelne i lepsze niż u konkurencji,
  • załączniki, pliki ze specyfikacją itp.
  • cross selling i up selling – produkty podobne, pomogą klientowi podjąć lepszą decyzję, natomiast podpowiedź co klientowi do danego produktu jeszcze może się przydać zwiększy Twój zysk z jednej transakcji,
  • cena 🙂

 

2. Stwórz treść na stronę.

Nie zapomnij o stronach opisujących Twoją firmę, markę, warunki współpracy, czyli dostawy, zwroty itd.

Nie twórz długich opisowych tekstów, pamiętaj w dzisiejszym świecie nikt nie czyta, opisz wszystko zwięźle i czytelnie. Klienci nie trawią szukania informacji na temat kosztów wysyłki, zwrotów czy płatności w długim regulaminie, zrób to za nich, a podziękują ci robiąc obfite zakupy w Twoim sklepie.

 

3. Regulamin, polityka prywatności.

Zestaw podstawowych reguł dotyczących sprzedaży w swoim sklepie. Można powiedzieć, że to mózg Twojego sklepu. Pamiętaj, aby treść Twojego regulaminu była:

  • zgodna z prawem polskim i regulacjami narzucanymi przez Unię Europejską,
  • nie zawierała klauzul niedozwolonych,
  • była zgodna z tym co oferujesz swoim klientom.

Pamiętaj także o aktualizacji regulaminu w przypadku zmian w prawie czy reguł w Twoim sklepie.

Jeśli chcesz się skupić tylko na prowadzeniu swojego biznesu warto temat zawiłości prawnych pozostawić firmom które się na tym znają. Nie wiesz od czego zacząć pisać regulamin? Nie masz czasu śledzić jak zmienia się prawo konsumenckie? Chcesz spać spokojnie? Skorzystaj z oferty firm które specjalizują się w pisaniu regulaminów.

 

4. Płatności elektroniczne

Sklep bez płatności elektronicznych to jak rower elektryczny z rozładowaną baterią. Niby można jeździć, ale co to za jazda 🙂 Obecnie sklepy bez płatności to rzadkość. Na rynku istnieje wiele systemów płatności. Polecamy najbardziej popularny PayU, spopularyzowany przede wszystkim przez największego gracza handlu elektronicznego Allegro.pl

Wejdź na stronę PayU.pl, sprawdź ofertę, załóż konto i gotowe!

 

5. Wybór dostawcy towaru.

Na rynku konkurencja wśród firm kurierskich jest bardzo dużo. Oferta dla Ciebie będzie zależna przede wszystkim od liczby paczek jakie jesteś w stanie nadać w ciągu miesiąca. Wybierz firmę, podpisz umowę i gotowe.

Co w przypadku gdy na początku nie masz zbyt dużo zamówień, liczbę klientów możesz policzyć na jednej ręce? Z pomocą przychodzi broker kurierski, polecamy i często korzystamy z oferty firmy furgonetka.pl.

 

6. Integracja z zewnętrznymi narzędziami Allegro, Ebay, faktury, kurierzy.

Ze względu na niskie koszty i ogromne możliwości polecamy BaseLinkera. Dlaczego? Poniżej lista integracji, po jej przeczytaniu nie powinieneś mieć wątpliwości, a to wszystko od 29zł miesięcznie.

  • integracja Allegro
  • integracja Ebay
  • integracja Ceneo
  • kurierzy (Poczta Polska, GLS, DPD, DHL, FedEx, InPost)

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *