Reklama Adwords dla sklepów internetowych – Zakupy Google

Sklep internetowy w Adwords można reklamować na wiele sposobów. W tym tekście opiszemy dwa podstawowe rodzaje kampanii jakie są „must have” dla sprzedaży elektronicznej. Zakupy Google i Remarketing.

 

Masz sklep internetowy? Powinieneś mieć Zakupy Google!

Zakupy Google wdarły się na polski rynek kilka lat temu wywołując strach w oczach właścicieli serwisów do porównywania cen. Pewnie nawet jeśli nie wiecie o czym mowa to sami z nich chętnie korzystacie. Zakupy Google to nic innego jak reklama produktów ze sklepów internetowych, która wyświetla się po wpisaniu nazwy produktu. Niestety Google nie jest tak łaskawe i nie wyświetla produktów tak po prostu, za kliknięcia właściciele sklepów muszą płacić.

Zakupy Google

 

Skoro już wiemy co to jest, pytanie jak się tam pojawić? Nie wystarczy samo konto Adwords.

Żeby pojawić się w Zakupach Google, należy po pierwsze przygotować plik danych z naszymi produktami. Plik taki najlepiej wykonać w formie XML’a generowanego co jakiś czas z produktów w naszym sklepie, tak żeby oferta była zawsze aktualna.

Po drugie trzeba założyć konto w Google Merchant Center. To w tym serwisie podajemy wszystkie dane sklepu, sklep zostaje zweryfikowany przez pracownika Googole. Tutaj też podajemy ścieżkę do naszego pliku danych i ustalamy częstotliwość jego pobierania przez system. Mogłoby się wydawać, że to już, ale nie, jeszcze nie 😉

Kolejnym krokiem jest połączenie Google Merchant Center z naszym kontem Adwords. Dalej tworzymy kampanię reklamową: Kampania produktowa – Reklamy produktowe. Na szczęście Adwords w tym przypadku jest świetnym narzędziem i na podstawie naszego pliku danych sam tworzy już reklamy i dobiera słowa kluczowe.

 

Zanim nastąpi transakcja klient zazwyczaj długo się zastanawia… z pomocą przychodzi remarketing.

Ścieżka zakupowa, czyli droga jaką przechodzi klient od zobaczenia produktu na naszej stronie do jego zakupu często nie jest krótka. Zdarza się, że zakup trzeba przemyśleć, zobaczyć inne sklepy z podobnym asortymentem, przespać się z decyzją o zakupie. Jeśli ten proces trwa długo, często zakup odkładamy lub nie robimy go w ogóle. Wtedy z pomocą przychodzi nam remarketing. Dzięki niemu klient, który po przebudzeniu uruchomi poranną prasówkę na telefonie od razu zobaczy co tam wczoraj przeglądał w naszym sklepie.

 

 

W opcjach remarketingu możemy ustawiać jak długo nasze produkty mogą chodzić za internautom. Możemy też tworzyć różne listy remarketingowe, dla tych którzy odwiedzili kartę produktu, lub tych którzy dodali już coś do koszyka, ale jeszcze nie sfinalizowali transakcji. Tak, tak, tym użytkownikom też możemy się przypomnieć mimo tego że już od jakiegoś czasu przeglądają zupełnie inne zasoby internetu.

W przypadku remarketingu Adwords też daje nam możliwość dynamicznego generowania reklam co bardzo ułatwia pracę z tym rodzajem kampanii. Oczywiście jak to z Adwords, uruchomienie kampanii to jedno, a drugie, zdecydowanie ważniejsze, to ciągła dobra optymalizacja konta.

Chciałbyś sprawdzić jak opisane wyżej rodzaje kampanii przełożą się na sprzedaż w twoim sklepie, zapraszamy klik 🙂

Jeden komentarz

  1. Pingback: Omówienie raportu kampanii w Google Ads ⋆ Blog Selectstar.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *