Jak tanio wypozycjonować stronę lokalnej firmy.

Będzie to case study o tym jak w ciągu tygodnia wskoczyć do top3 wyszukiwarki google na najpopularniejsze interesujące nas frazy na rynku lokalnym. Na ruszt bierzemy zatem stronę Joga Konstantynów Łódzki.

1. Domena

Działając lokalnie najlepiej wybrać taką domenę, aby zawierała nazwę miasta/regionu i główne słowo opisujące działalność. W naszym przypadku była to fraza Joga Konstantynów Łódzki. Na nazwę domeny byłaby one jednak zbyt długa, więc zostaliśmy przy jogakonstantynow.pl. Większość mieszkańców szukając czegoś w Konstantynowie Łódzkim też raczej wpisuje sam Konstantynów, więc był to jedyny słuszny wybór.

2. SEO + treść – czyli optymalizacja strony

Jak w przypadku każdej witryny internetowej należało zadbać o kilka stron unikalnej treści. Pamiętać należy o tym żeby nasze frazy kluczowe występowały w nagłówkach, a także w treści strony i tytule. W przypadku strony na WordPressie polecamy skorzystać z dodatku Yoast SEO pomoże on nam zadbać o jakość treści.

Nie będziemy się tutaj szczegółowo rozpisywać o tym jak poprawnie zbudować stronę pod SEO, ale pamiętać jeszcze należy o responsywności i szybkości ładowania.

3. Daj się znaleźć googlowi

Kiedy już mamy piękną, responsywną zoptymalizowaną stronę podpiętą pod prostą, wskazującą na rodzaj działalności i region domenę, należałoby podpowiedzieć googlowi o jej istnieniu. Po pierwsze dobrze dodać stronę do narzędzi webmasterskich google. Wtedy będziemy mieć też większą kontrolę nad tym co dzieje się z naszą stroną w wyszukiwarce, a także otrzymamy garść statystyk. Jeżeli z jakiś powodów nie chcemy tego robić, to warto zdobyć link odsyłający do naszej trony z innego zaindeksowanego serwisu, dobrze żeby link był no-follow. Wtedy robot google znajdzie taki link, odwiedzi go i zaindeksuje naszą witrynę.

4. Wizytówka Google

Kolejna ważna sprawa, którą możecie zrobić sami i zupełnie za darmo to założyć wizytówkę google i podać w niej adres strony. Tutaj też ważne żeby nazwa wizytówki jednoznacznie nawiązywała do słowa kluczowego. Bądź jeszcze lepiej, żeby była słowem kluczowym. Wtedy dominację w regionalnych wynikach wyszukiwania macie jak w banku!

Wizytówkę zakładamy tutaj.

5. Załóż firmowy FanPage na Facebooku

Zrobiliśmy już sporo dla naszej witryny, ale możemy zrobić jeszcze trochę 🙂 Założenie FanPage na facebooku jest również darmowe, a dodatkowo świetnie indeksuje się w wyszukiwarce google. Tutaj tak jak w przypadku domeny i wizytówki google warto zadbać o to, żeby nazwa naszej facebookowej strony zawierała frazę kluczową. Wtedy przy odrobinie szczęścia możemy nie źle zawojować wyniki wyszukiwania.

6. Wyróżnij się w google

Google od pewnego już czasu daje nam możliwość wyróżnienia się w wyszukiwarce. Możemy używać do tego popularnych emoji (czyli ikonek graficznych 🧘🏻‍♂️), wystarczy taką ikonkę wkleić jako część Title strony. Musisz przyznać, że taki wynik wyszukiwania z ikonką prezentuje się dużo ciekawiej. Można też używać gwiazdek/ocen ale o tym może kiedyś przy innej okazji 😉

Jak widać wypozycjonowanie firmy na frazy lokalne jest dość proste i nie zawsze wymaga udziału firmy pozycjonerskiej za duże pieniądze 🙂

Czy takie rozwiązanie sprawdzi się zawsze?

Prawdopodobnie nie, ale jeżeli wszystko zrobimy jak w powyższym Case Study, a przy okazji nie będziemy mieli za dużej konkurencji to sukces murowany. Pewnie na hasło adwokat Warszawa to nie wystarczy ale już siłownia Łask myślę, że spokojnie 🙂

Powodzenia w pozycjonowaniu!

Jeśli zaś potrzebujecie pomocy w którymś aspekcie (np. nie posiadacie pięknej i responsywnej strony www) to od tego jesteśmy 🙂 -> tworzenie stron internetowych

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *