Będzie to case study o tym jak w ciągu tygodnia wskoczyć do top3 wyszukiwarki google na najpopularniejsze interesujące nas frazy na rynku lokalnym. Na ruszt bierzemy zatem stronę Joga Konstantynów Łódzki.
![](https://selectstar.pl/blog/wp-content/uploads/2019/01/pozycjonowanie-lokalne-1024x754.jpg)
1. Domena
Działając lokalnie najlepiej wybrać taką domenę, aby zawierała nazwę miasta/regionu i główne słowo opisujące działalność. W naszym przypadku była to fraza Joga Konstantynów Łódzki. Na nazwę domeny byłaby one jednak zbyt długa, więc zostaliśmy przy jogakonstantynow.pl. Większość mieszkańców szukając czegoś w Konstantynowie Łódzkim też raczej wpisuje sam Konstantynów, więc był to jedyny słuszny wybór.
2. SEO + treść – czyli optymalizacja strony
Jak w przypadku każdej witryny internetowej należało zadbać o kilka stron unikalnej treści. Pamiętać należy o tym żeby nasze frazy kluczowe występowały w nagłówkach, a także w treści strony i tytule. W przypadku strony na WordPressie polecamy skorzystać z dodatku Yoast SEO pomoże on nam zadbać o jakość treści.
Nie będziemy się tutaj szczegółowo rozpisywać o tym jak poprawnie zbudować stronę pod SEO, ale pamiętać jeszcze należy o responsywności i szybkości ładowania.
3. Daj się znaleźć googlowi
Kiedy już mamy piękną, responsywną zoptymalizowaną stronę podpiętą pod prostą, wskazującą na rodzaj działalności i region domenę, należałoby podpowiedzieć googlowi o jej istnieniu. Po pierwsze dobrze dodać stronę do narzędzi webmasterskich google. Wtedy będziemy mieć też większą kontrolę nad tym co dzieje się z naszą stroną w wyszukiwarce, a także otrzymamy garść statystyk. Jeżeli z jakiś powodów nie chcemy tego robić, to warto zdobyć link odsyłający do naszej trony z innego zaindeksowanego serwisu, dobrze żeby link był no-follow. Wtedy robot google znajdzie taki link, odwiedzi go i zaindeksuje naszą witrynę.
4. Wizytówka Google
Kolejna ważna sprawa, którą możecie zrobić sami i zupełnie za darmo to założyć wizytówkę google i podać w niej adres strony. Tutaj też ważne żeby nazwa wizytówki jednoznacznie nawiązywała do słowa kluczowego. Bądź jeszcze lepiej, żeby była słowem kluczowym. Wtedy dominację w regionalnych wynikach wyszukiwania macie jak w banku!
Wizytówkę zakładamy tutaj.
5. Załóż firmowy FanPage na Facebooku
Zrobiliśmy już sporo dla naszej witryny, ale możemy zrobić jeszcze trochę 🙂 Założenie FanPage na facebooku jest również darmowe, a dodatkowo świetnie indeksuje się w wyszukiwarce google. Tutaj tak jak w przypadku domeny i wizytówki google warto zadbać o to, żeby nazwa naszej facebookowej strony zawierała frazę kluczową. Wtedy przy odrobinie szczęścia możemy nie źle zawojować wyniki wyszukiwania.
6. Wyróżnij się w google
Google od pewnego już czasu daje nam możliwość wyróżnienia się w wyszukiwarce. Możemy używać do tego popularnych emoji (czyli ikonek graficznych 🧘🏻♂️), wystarczy taką ikonkę wkleić jako część Title strony. Musisz przyznać, że taki wynik wyszukiwania z ikonką prezentuje się dużo ciekawiej. Można też używać gwiazdek/ocen ale o tym może kiedyś przy innej okazji 😉
Jak widać wypozycjonowanie firmy na frazy lokalne jest dość proste i nie zawsze wymaga udziału firmy pozycjonerskiej za duże pieniądze 🙂
Czy takie rozwiązanie sprawdzi się zawsze?
Prawdopodobnie nie, ale jeżeli wszystko zrobimy jak w powyższym Case Study, a przy okazji nie będziemy mieli za dużej konkurencji to sukces murowany. Pewnie na hasło adwokat Warszawa to nie wystarczy ale już siłownia Łask myślę, że spokojnie 🙂
Powodzenia w pozycjonowaniu!
Jeśli zaś potrzebujecie pomocy w którymś aspekcie (np. nie posiadacie pięknej i responsywnej strony www) to od tego jesteśmy 🙂 -> tworzenie stron internetowych
Dzięki za rady 🙂