Dlaczego prowadzenie konta Adwords lepiej zlecić Agencji z certyfikatem niż robić to samemu?

Jeśli prowadzisz firmę, to prawdopodobnie nie stać cię na zajmowanie się Adwords samodzielnie.

W programie Google Partners uczestniczymy już od kilku lat, zmienia się on i rozwija na naszych oczach, ilość materiałów i dostępnej wiedzy jest ogromna. Program Google Partners, rozszerzony w tym roku o Academy For Ads, zapewnia takim Agencjom jak nasza pełne wsparcie merytoryczne, a dodatkowo pozwala potwierdzić wiedzę o Adwords egzaminami, które wcale do łatwych nie należą. Na uwagę zasługuje fakt, że w zasadzie każdy typ kampanii reklamowych posiada swoją szeroką bazę wiedzy i osobny egzamin. Informacji jest tyle, że z powodzeniem mogłyby być wykładane na kilku przedmiotach w czasie studiów 😉

Obecnie Academy for Ads oferuje 7 kursów z czego każdy kończy się 90-120 minutowym egzaminem, gdzie średnio odpowiedzieć trzeba na 65-100 pytań, z czego dopiero 80% poprawnych odpowiedzi zalicza egzamin.

Tak więc, jeśli nie masz czasu na zdobywanie takiej ilości wiedzy, bądź tematyka ta cię nie interesuje i wolisz skupić się na swoim biznesie, to po prostu zleć prowadzenie Adwords doświadczonej Agencji.

 

Czy wystarczy zdać egzamin, żeby zdobyć certyfikat Google Partners?

Certyfikat Google Partner
Certyfikat Google Partner

Niestety, to też nie jest takie proste. Do potwierdzenia wiedzy oprócz egzaminu, Google wymaga żeby agencja zarządzała odpowiednim budżetem reklamowym.

 

Tyle teorii, teraz praktyka.

Na przestrzeni lat, kiedy zajmujemy się Adwords kilkukrotnie przejmowaliśmy pod swoją opiekę konta klientów, którzy samodzielnie prowadzili Adwords. Niestety 100% kont jakie dostaliśmy do wglądu było bardzo źle zarządzane, można powiedzieć że były dziurawe, a pieniądze wydawane na Adwords przelatywały przez palce.

 

Betoniarka i mieszalnik do betonu to nie to samo

Adwords lepiej zlecić agencji
Adwords lepiej zlecić agencji

 

Weźmy na warsztat jedną z takich kampanii, która dotyczy „mieszalników do betonu”. Nasz klient sprzedaje ciężki osprzęt budowlany, urządzenia i maszyny które instaluje się na koparkach/ładowarkach. Sprzęt, który nie ma nic wspólnego ze starą jak Świat, zwykłą marketową betoniarką.

W związku z tym w ramach słów kluczowych dla reklamy klient dodał słowo: mieszalnik do betonu. Dla normalnego użytkownika internetu mogłoby się wydawać, że wszystko jest ok. Jednak nie używając żadnego dopasowania słowa kluczowego (mowa tutaj o tych wszystkich ””,+,[ ]) jego reklama wyświetlała się na hasło betoniarka. Co gorsza hasło to pożerało 90% całego budżetu reklamowego.

Także w tym przypadku nasz klient nie dość, że nie pozyskał żadnego klienta to jeszcze na przestrzeni miesięcy stracił kilka tysięcy złotych.

 

Powierzenie prowadzenia Adwords Agencji jest po prostu tańsze niż prowadzenie go samemu.

Powyższy przykład znawcom tematu może wydać się trywialny, ale jest z życia wzięty i wierzcie nam, z kont które przejęliśmy 100% miało takie lub inne zaniechania. Gdyż tak jak na wstępie zaznaczyliśmy zdobycie całej wiedzy o Adwords to nie jeden wieczór spędzony w poradnikach i blogach, to lata nauki i praktyki.

 

Jeśli zaś mowa o Agencji, która pomoże wam zająć się Adwordsem, to oczywiście wiecie gdzie nas szukać 😉 Tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *