Klient nie zawsze musi znać wszystkie pojęcia i hasła specjalistów od marketingu. Często przesyłane raporty dla zwykłego laika są nieczytelne i nie wiadomo o co w nich chodzi. W tym wpisie przedstawimy jeden z podstawowych raportów z Google Ads i omówimy pokrótce kolumny w nim występujące.
Typ kampanii
W Google Ads występuje kilka typów kampanii:
- sieć wyszukiwania – reklama w wyszukiwarce google i ewentualnie w wyszukiwarkach w sieci partnerskiej
- reklamowa – reklama wyświetlana w innych serwisach (reklama banerowa i tekstowa), remarketing
- produktowa – rodzaj kampanii dla sklepów internetowych, więcej o zakupach google
- wideo – reklamy filmowe w youtube i w sieci reklamowej
- promująca aplikację
Kliknięcia
Ten wskaźnik pokazuje liczbę kliknięć w naszą reklamę przez użytkowników.
Wyświetlenia
Tutaj widzimy jak często nasza reklama została wyświetlona na ekranach użytkowników.
CTR – współczynnik klikalność
Jest to stosunek między liczbą kliknięć a ilością wyświetleń. Mierzony jest w procentach. Np. Jeżeli nasza reklama wyświetliła się użytkownikom 100 razy, a 10 razy została kliknięta to CTR wyniesie 10%. Nie ma jednej odpowiedzi na pytanie jaki CTR jest dobry, wszystko zależy od branży, konkurencji, typu reklam.
Średnie CPC (Cost per click)
Jak łatwo zauważyć jest to średni koszt jaki ponieśliśmy za pojedyncze kliknięcie w naszą reklamę.
Koszt
Ogólnie poniesione koszty za daną kampanię w określonym przedziale czasu.
Konwersje
Jest to działanie liczone gdy ktoś wejdzie w interakcję z reklamą, a w następnie wykona na stronie „wartościowe” dla nas działanie. Na przykład zadzwoni do firmy, wypełni formularz kontaktowy, zrealizuje zakup.
Współczynnik konwersji
Jest to stosunek pomiędzy ilością odwiedzin z reklamy, a podjęty działaniem (konwersją) na stronie.
Inne istotne wskaźniki jakie mogą pojawić się w raportach z Google Ads
ROAS
Jest to współczynnik pokazujący zwrot z wydatków reklamowych – wyrażany procentowo iloraz przychodu i kosztu reklamy. Przykład: 5000zł (przychód) / 1000zł (Ads) * 100% = 500% (ROAS).
CPM
Jest to koszt dotarcia z naszą reklamą do 1000 internautów.
ROI
Jest to zwrot z inwestycji. Współczynnik wyrażany procentowo. Iloraz zysków po odliczeniu wszystkich kosztu.