Adwords sprawdza się wtedy, kiedy zysk jest większy niż wkład w reklamę, czyli ROI (ang. return on investment) jest dodatnie. Może wyświechtany banał, ale jakże prawdziwy.
Przez ostatnie lata kiedy zajmujemy się Adwords, mieliśmy do czynienia z wieloma branżami i firmami. W tym czasie nasi klienci osiągali wymierne sukcesy dzięki Adwords, były też jednak przypadki kiedy reklama nie spełniała ich oczekiwań. W tym tekście pochylimy się nad branżami w których Adwords działa doskonale.
Adwords działa lokalnie.
W przypadku firm działających lokalnie w większości przypadków mamy ten plus, że nie musimy konkurować z dużą ilością firm, w tym z kolosami wydającymi na reklamę miliony. Na lokalne hasła bardzo często nie mamy żadnej konkurencji, przez co reklama jest baaaardzo tania i nasza witryna wyświetla się na samej górze. Gorzej jest jeśli mamy kilka firm z którymi trzeba konkurować. Na szczęście miejsc na reklamę Google daje tyle, że przy dobrej optymalizacji konta reklamowego top 3 jest bez problemu w zasięgu.
Teraz przykłady z życia wzięte, gdzie lokalny Adwords działa doskonale:
- poradnie, przychodnie, gabinety lekarskie
- salony urody
- serwisy samochodowe
- remonty, firmy budowlane
- lokalne sklepy, np. Rowerowe
Wychodzi na to, że w zasadzie u wszystkich firm usługowych Adwords może się sprawdzić. Jest kilka trudniejszych branż, ale o tym w innym wpisie.
Adwords działa świetnie w niszach.
W przypadku specjalistycznych sklepów internetowych, czy mniej popularnych usług, Adwords to również strzał w 10! W stosunkowo tani i bardzo szybki sposób będziemy mogli pojawiać się w google na wszystkie frazy jakie zechcemy. Dbanie o konto reklamowe pozwoli nam dodatkowo wyłuskać wiele innych fraz o których istnieniu byśmy nawet nie pomyśleli.
O ile w przypadku haseł związanych ze sprzętem komputerowym, RTV, czy oponami rynek sklepów jest już tak nasycony, że wepchnięcie się ze swoją reklamą graniczy z cudem. Tak, jeśli nasz asortyment jest bardziej wyszukany to przy użyciu Zakupów Google (rodzaj kampanii Adwords) możemy zawojować rynek i zauważalnie zwiększyć sprzedaż.
Tutaj nie będziemy podawać przykładów bo nie chcemy zdradzać nisz naszych klientów 😉
Drogi towar/usługa? Wysokie marże. Tutaj też Adwords się sprawdzi!
Jeśli jeden zdobyty klient potrafi przełożyć się na zysk kilkuset złotych, czy kilku tysięcy, wtedy nie wahaj się, skorzystaj z Adwords. Mając wysokie marże, masz prawdopodobnie możliwość zainwestowania w reklamę, a pojedynczy koszt kliknięcia w reklamę na poziomie nawet kilku złotych nie będzie problemem.
Poniżej kilka branż z naszego podwórka:
- medyczna
- budowlano-remontowa
- ślubna
Czy to też zadziała u Ciebie?
Tego nie wiemy, bo nie znamy twojej branży, twoich klientów i konkurencji. Jednak początkowy koszt sprawdzenia jak zadziała Adwords u Ciebie jest na tyle mały, że aż grzech nie spróbować.
Standardowy koszt założenia konta, stworzenie pierwszych kampanii reklamowych i ich optymalizacja w pierwszym miesiącu to 300zł. Oczywiście w przypadku bardziej złożonych kont stawka może się różnić. Przy okazji dla wszystkich nowych klientów, kupon rabatowy 250zł na kliknięcia 🙂
Dodatkowo z Adwords sprawa jest o tyle prosta, że nie podpisujemy żadnych długoterminowych umów, a reklamę możesz w dowolnej chwili zatrzymać i wznowić. Klik! 🙂