Sprzedawaj online cz.1, czyli … jak wybrać nazwę i domenę do sklepu internetowego.

Każdy kto zakładał kiedyś sklep internetowy lub chciał wprowadzić na rynek nowa markę wie jak trudne jest ustalenie odpowiedniej nazwy. Najważniejsze zalety dobrej nazwy to unikalność, prostota i umiejętność wpadania w uszy klientów.

Unikalność jest chyba najtrudniejszym wyzwaniem. Nikt nie chciałby żeby nasza nazwa mylona była z inna firmą, która działać może w zupełnie innej branży. Znalezienie dziś nazwy której jeszcze nikt nie używa graniczy praktycznie z cudem, dlatego tak ważna będzie tu kreatywność i umiejętność tworzenia „wyrazowych dziwolągów”, „nowosłów” które w normalnym świecie nie istnieją.

 

Jak sprawdzić czy nazwa dla naszego sklepu internetowego jest unikalna?

Wpisujemy w google i sprawdzamy co otrzymujemy. Jeśli nic takiego nie istnieje, możemy mieć pewność ze wujek google w przyszłości po prawej stronie w wynikach wyszukiwania pokaże piękną wizytówkę naszego sklepu i najważniejsze będziemy w wynikach organicznym w samym topie z rozszerzeniami.

Oprócz linku do głównej strony liczyć możemy także na linki do podstron, które mają na celu pomóc w nawigacji potencjalnym klientom. Tą część google tworzy automatycznie, ale od unikalności naszej nazwy i budowy witryny wiele zależy.

 

Dobra domena to połowa sukcesu.

Kolejna sprawa to sprawdzenie czy domena z naszą nazwą istnieje. Dla nazwy firmy marki kierowanej na rynek polski obowiązkowo wybieramy rozszerzenie .pl, dla działalność globalnej wybierzmy .com, przy działalności lokalnej warto rozważyć rozszerzenia z naszym miastem.

Czy wybrana domena jest wolna sprawdzisz u dowolnego rejestratora domen, spróbuj ją po prostu zarejestrować lub wpisz w pasek swojej przeglądarki i zobacz co kryje się pod danym adresem.

Warto też sprawdzić domenę pod kątem jej historii:

 

Możesz też wpisać w wyszukiwarkę google site:twoja-wymyslona-domena.pl, w taki sposób sprawdzisz czy coś znajduje się w indeksie. To bardzo ważne, aby zaczynać prace mając domenę z dobrą historią lub jej brakiem, ewentualny ban skomplikuje nam prace gdy będziemy chcieli pozycjonować nasz sklep.

 

Social media dla Twojego sklepu

Dwie najtrudniejsze sprawy mamy załatwione. Kolejna to social media. W dobie społecznościówek rejestracja nazwy na fb, youtubie, twiterze i instagramie to kolejna obowiązkowa rzecz jaką robimy. Tu gdy naszą nazwa juz ktoś zajął możemy do nazwy dodać jeszcze np PL.

 

Nazwa sklepu internetowego, a nazwy zastrzeżone

Swoją nazwę sprawdź także pod kątem zarejestrowanych już znaków towarowych. Wszystkie zarejestrowane już nazwy widnieją w odpowiednich rejestrach, Urząd Patentowy RP poleca stronę:

https://www.tmdn.org/tmview/welcome.html?lang=pl

W swojej bazie zabiera rejestry urzędów patentowych z kilkudziesięciu krajów świata, w tym polski rejestr.

 

Podsumowując wybierz nazwę unikalną, ale także:

  • taką aby klient bez problemu mógł zapamiętać,
  • aby dało się ją przekazać klientowi telefonicznie,
  • wystrzegaj się polskich znaków, które nie będą występowały w domenie Twojego sklepu,
  • nie twórz kolejnej nazwy typu „lawendowy ogród”, takich nazw w sieci jest wiele, klientowi ciężko będzie taką nazwę zapamiętać i kojarzyć właśnie z tobą,
  • jeśli masz już stronę swojej firmy, wykorzystaj subdomenę, ograniczysz koszty i lepiej powiążesz swój sklep z istniejącą już działanością,
  • pamiętaj, że ciężko wymawialna obcojęzyczna fraza może być problemem dla osób nie znających danego języka, może też powodować problemy przy dyktowaniu nazwy domeny,
  • przed ostateczną decyzją zapytaj swoich bliskich i znajomych czy nazwa według nich jest odpowiednia i kojarzy się z oferowanym asortymentem.

 

Na koniec sprawdźcie co robi SelectStar na świecie:

 

W sprawie rejestracji domeny lub utworzenia subdomeny pisz do nas!

Pomożemy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *