Optymalizacja strony internetowej pod Adwords, zadbaj o jakość strony docelowej.

Zacznijmy od tego, że nawet najlepiej zbudowana kampania reklamowa Adwords, nie wiele nam da jeśli strona internetowa będzie źle zrobiona. Być może ruch z Adwords zauważymy, może nawet zdobędziemy jakiś klientów, ale to czy wyciśniemy maksymalną konwersję z odwiedzających zależy już wyłącznie od jakości strony internetowej. Reklama co najwyżej zaprosi internautę na stronę, ale to czy skorzysta z naszej oferty to już inna bajka.

O tym czy nasza strona jest dobrze zoptymalizowana pod konkretne frazy kluczowe mówi nam sam Adwords. Przy frazach kluczowych mamy kolumnę pod tytułem Jakość Strony Docelowej. I tak, strona docelowa może dostać jedną z trzech ocen:

  • powyżej średniej – przekłada się na wyższy wynik jakości reklamy, a co za tym idzie niższe koszty za pojedyncze kliknięcie i częstsze pojawiania się reklamy.
  • przeciętnie – nie jest źle, ale mogłoby być lepiej
  • poniżej średniej – twoja reklama może rzadziej się pojawiać, wynik jakości będzie niższy, droższe reklamy. Trzeba coś poprawić!

W naszej Agencji zanim zaczniemy budować konto i tworzyć strukturę kampanii Adwords, zaglądamy na stronę klienta i przesyłamy sugestie co do zmian, które powinny podnieść konwersję i obniżyć koszty reklamy. Oto kilka punktów na, które zwracamy uwagę i na które Ty powinieneś zwrócić uwagę.

 

Kieruj reklamę na podstronę z konkretną ofertą.

Posłużymy się tutaj przykładem. Jeśli chcemy promować gabinet masażu, a konkretnie „masaż sportowy” to wtedy należy zadbać o to, żeby „masaż sportowy” miał swoją własną podstronę, na której internauta znajdzie wszystkie możliwe informacje o masażu sportowym: opis usługi, cennik, zalecenia przed masażem itp. Oczywiście treść musi być podana w formie przystępnego tekstu, nie litanii bez końca.

Ważne żeby nasza główna fraza kluczowa pojawiła się w nagłówku strony docelowej i przewinęła się jeszcze w treści strony. Postaraj się zaoferować przydatne funkcje lub treści, których nie ma na konkurencyjnych witrynach.

Dobrą praktyką podczas optymalizacji kampanii jest przegląd fraz kluczowych które kierują na naszą podstronę, w tym przypadku „masażu sportowego” i wybranie z nich popularnych fraz z najlepszą konwersją, a następnie użycie ich w treści serwisu.

Na przykład widzimy, że w przypadku naszego gabinetu i naszej kampanii reklamowej na temat „masażu sportowego” najlepiej wygląda fraza „masaż sportowy Łódź”. Więc jeśli fraza „masaż sportowy łódź” pojawi się w treści reklamy, dodatkowo wystąpi w nagłówku i treści strony docelowej to WYGRYWAMY, wynik jakości słowa kluczowego osiąga poziom 10/10 a my zostajemy liderami wyścigu na tę frazę 😉 (oczywiście nie ma tak prosto, dochodzi jeszcze maksymalna stawka, historia reklamy… ale o tym następnym razem)

 

Kierujesz reklamy na telefon – musisz mieć responsywną stronę. Nie ma wyjścia.

Tytuł tego akapitu wyczerpał chyba wszystko co powinieneś wiedzieć na ten temat. Responsywna strona czyli dostosowana do smartphonów i tabletów musi być! Więcej o responsywności w tekście stronach RWD.

 

Zadbaj o szybkość wczytywania się strony.

Zrób wszystko, żeby po kliknięciu w reklamę Twoja strona otworzyła się w mgnieniu oka. Jak pokazują badania, aż 53% użytkowników mobilnych opuszcza stronę, która ładuje się dłużej niż 3 sekundy. Zaś zwiększenie czasu wczytywanie strony mobilnej z 1 sekundy do 5 sekund zwiększa prawdopodobieństwo odrzucenia aż o 90%.

Także możecie sobie tylko wyobrazić jakie straty możemy ponieść kiedy nasza strona wczytuje się wolno.

Żródło: https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-resources/data-measurement/mobile-page-speed-new-industry-benchmarks/

 

Wzbudź w internaucie zaufanie.

Zrób wszystko co możliwe, żeby Twoja oferta wyglądała przynajmniej nie gorzej niż witryna konkurencji. To co pozwoli zwiększyć zaufanie do Twojej strony to:

  • certyfikat SSL – co to jest i jak działa w artykule o ssl
  • Social Media – jeśli prowadzisz aktywnie kanały social media pochwal się nimi – wyświetl strumień bądź daj chociaż ikonki z przekierowanie na nie,
  • opinie i referencje klientów – jeśli takie posiadasz pochwal się nimi,
  • certyfikaty i wyróżnienia – jeśli posiadasz jakieś branżowe wyróżnienia to też oczywiście się nimi pochwal, jeśli Twój sklep ma świetne recenzje, pokaż to,
  • dobrej jakości zdjęcia i dobrze zredagowane teksty… ale to przecież już wiesz 🙂

 

Źródła:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *